Jesteś tutaj

Łaźnie tureckie

Dwie łaźnie tureckie (parowe) zostały wyposażone w ławeczki wykonane z mozaiki ceramicznej oraz podgrzewanej podłogi. Czynnik grzewczy to para wodna wytwarzana  przez generatory umieszczone przy podłodze, dająca odczuwalną temp. 90°C. Kąpiel w łaźni parowej pobudza czynności wydzielnicze skóry pobudzając ją do wydzielania szkodliwych produktów przemiany materii i toksyn. Para wodna wnika głęboko w skórę i nawilża.

W odróżnieniu od sauny, łaźnia parowa nie jest tak gorąca i jest o wiele bardziej wilgotna. Wielu uważa, że właśnie niskie temperatury kąpieli zawierające się w przedziale od 40-48 stopni oraz względna wilgotność powietrza wynosząca 100 % idealnie nadaję się do uzyskania stanu relaksu. Także osoby przywiązujące wagę do estetyki skóry doceniają wilgotne ciepło łaźni parowej. Pory skórne otwierają się, skóra pozbywa się łuseczek, a nieczystości znikają. Wilgotne ciepło poprawia ukrwienie, oczyszcza i ożywia skórę. Krótko mówiąc, skóra staje się delikatna, czysta i miękka jak aksamit.

Zalety:

·           panująca w niej temperatura i wilgotność stwarza warunki do idealnego odprężenia i odpoczynku.

·           poprawia  wydolność naczyniowo-sercową.

·           wzmacnia działanie i powoduje głębsze wnikanie preparatów kosmetyczno-leczniczych stosowanych przy innych zabiegach np. glinki, minerały, sole i inne

·           pomaga w usunięciu toksyn z organizmu

·           znacząco polepsza elastyczność i jędrność skóry, poprzez jej znaczne nawilżenie

·           wspomaga proces odchudzania

 Polecamy korzystanie z  tej sauny w sposób następujący:

 Najpierw dokładnie umyj się. Wytrzyj ciało. Jeżeli masz zimne nogi zanurz je w ciepłej wodzie. Wejdź do łaźni i przebywaj w niej 10-15 minut, maksymalnie 20 min. Odpręż się siedząc lub leżąc. Przed wyjściem posiedź przez 2-3 minuty. Odetchnij świeżym powietrzem, a następnie ochłodź ciało polewając je wodą. Idealny jest gwałtowny strumień wody, ewentualnie zimna kąpiel, żadnych ciepłych wanien. Następnie odpocznij siedząc lub wolno chodząc. Jeżeli nadal jest tobie gorąco, ochłodź się. Możesz zmoczyć stopy w gorącej wodzie. Dobrym uzupełnieniem jest masaż. Ewentualnie po gruntownym ochłodzeniu w naszym basenie lodowym, następna kąpiel w łaźni parowej.